La Crida Fòrum de l'associació de joves La Crida |
|
| Noves cartes de magic | |
| | |
Autor | Missatge |
---|
Connor
Nombre de missatges : 170 Fecha de inscripción : 16/08/2009 Edad : 42
| Assumpte: Noves cartes de magic Dt Nov 10, 2009 12:07 pm | |
| | |
| | | McCloy
Nombre de missatges : 230 Fecha de inscripción : 18/08/2009 Edad : 39 Ubicació : Laboratorios Byosite Pharmaceutical
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 10, 2009 3:39 pm | |
| obviamente la mejor carta de todo Magic es la de Chuck Norris, nada puede con su patada giratoria ^^ | |
| | | Strategos
Nombre de missatges : 97 Fecha de inscripción : 16/08/2009 Edad : 41 Ubicació : Vila del Pingüí
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 10, 2009 4:10 pm | |
| - Cita :
- Està clar que algunes tenen certa inclinació política, però ningú s'emprenya, oi? Razz
Certament. Per molta gent, el més ofensiu políticament és Chuck Norris... | |
| | | Draco
Nombre de missatges : 255 Fecha de inscripción : 31/08/2009 Ubicació : Kulthea
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 10, 2009 8:26 pm | |
| La de Chuck Norris em sembla massa bestia, com a minim esta restringida a una per baralla. Fent politica... una pregunta Connor: Un cop invocat Carretero, y un cop se l'encanti amb la carta "La Trona i el Cotxe Oficial (2 manas blaus)" cuans torns trigarà a tenir la "Habilitat de Decebre" que te la carta de Carod Rovira? La meva alternativa a totes les criatures excepte la de l'invencible Norris es aquesta: I aquesta es la carta amb la que cada cop em sento més identificat: | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 10, 2009 10:09 pm | |
| Que us sembla aquesta? L'he fet en una estona. | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dc Nov 11, 2009 10:27 am | |
| - Draco escrigué:
- ...
Fent política... una pregunta Connor: Un cop invocat Carretero, i un cop se l'encanti amb la carta "La Trona i el Cotxe Oficial (2 manas blaus)" quants torns trigarà a tenir la "Habilitat de Decebre" que té la carta de Carod Rovira? ... Entenc el que em dius, i de fet m'ho vaig plantejar fins que vaig veure aquesta jugada l'abril del 2006, quan el Dr. Carretero era Conseller. La combinació amb carta de "La Trona i el Cotxe Oficial" resulta en la "Habilitat Canviar 1 Entrevista a la Vanguardia per 1 Cabreo d'en ZP", i el van destituir. I tornant al tema del fil, no puc veure dues de les cartes que has fet. Sóc l'únic a qui li passa? | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dc Nov 11, 2009 3:52 pm | |
| Suposo que no veus les dos primeres. La primera es una Ira de Dios, que "enterra" totes les criatures. Es una manera de dir que enviaria a tots els politics a la fosa comú. La segona es una parida pero representa molt el meu estat animic respecte la politica en general. La unica que he fet jo es la de Joan Laporta. | |
| | | Logan
Nombre de missatges : 500 Fecha de inscripción : 15/08/2009 Edad : 46
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dc Nov 11, 2009 4:09 pm | |
| - Cita :
- Es una manera de dir que enviaria a tots els politics a la fosa comú
"Mateu-los a tots, Deu ja triarà els seus!" - Crit de guerra dels creuats francesos mentre assassinaven als 20000 habitants e Besiers a finals de juliol del 1209. | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dc Nov 11, 2009 8:23 pm | |
| - Logan escrigué:
-
- Cita :
- Es una manera de dir que enviaria a tots els politics a la fosa comú
"Mateu-los a tots, Deu ja triarà els seus!"
- Crit de guerra dels creuats francesos mentre assassinaven als 20000 habitants e Besiers a finals de juliol del 1209. Tu ho has dit! Val, entenc per on vas... Esta clar que no tots els politics son uns botiflers, aprofitats, mangantes i corruptes. Pero n'hi ha uns quants, i el que surt a la llum es només una part del pastis que tenen muntat. Amés cuan un ciutadà, cansat d'aguantar el "jefe" per cuatre duros, amb duricias a mas i peus, amb la esquena i cervicals destroçades de una vida de dur treball... que es troba? Que ha de triar un partit politic (no una persona) que el representi. Repasem: Tripartit (PSC, ERC, ICV): La vergonya dels informes, sous encoverts per informes inutils o que no existeixen, amiguisme, els diners del contrivuent per fer un informe sobre com ambientar una sala circular de forma eficient, 12.000 euros per fer una acte de una reunió (si ho hagués sabut cuan era secretari de la Crida...) o per estudiar si el Polonia perjudica la imatge social de Puigcercós. Repeteixo, son informes que no surten barats, varis milers d'euros. Sociovergencia (PCS, CIU): Cas Pretoria. L'alacalde de el cinqué ajuntament més important de Catalunya a la presó (Santa Coloma), la ma dreta del President Pujol enmanillat a les teles de tota Espanya, corrupció urbanistica, o gent fent l'egipci, jo paro una ma i l'altre deixa caure la pasta per darrera. Jo et dono aquests terrenys i tu em fas la caseta al Pirineu. Cas Millet (aquí s'estan tapant be, pero per ara CIU amb la Fundació que va rebre pasta): Que més dir. El galardonat Felix Millet segueix lliure a casa seva, ell i la seva Creu de Sant Jordi, i el pare de familia que decideix atracar una botiga per alimentar als seus petits esta a la presó. Parlem de casi 30 milions d'euros! I no es una xifra definitiva. Pero clar, es de una de les families "bien" del pais, de la puta burgesia. Avui, i això es real, se l'ha vist en un bar amb la seva familia queixarse de que el café era massa car. Es tant crack que es sap que va fer pagar la meitat de la boda als consogres al casament de la seva filla, i ell va facturar el casament sencer a la tresoreria del Palau. Imagineuvos els mals rotllos familiars i de parella! Millet for Novel d'Economia ja! I les auditories amb sintomes de que pasava alguna cosa van arribar al Parlament, si, pero es van quedar dins una caixa i a fer pols! PP de Valencia i Madrid (Cas Gurtel): Una bona empastifada, que si trajes per aqui, que si rellotges de luxe per allà. Subvenció ilegal dels partits politics, el "bigotes", Alejandro Agag involucrat, la majoria dels papers encara sota secret de sumari i la mare que els va parir a tots. PP de Mallorca (el tema Velodrom): Una altre de corrupció urbanistica, aquest cop toca de ple a Jaume Matas, expresident del govern Mallorquí. Es veu que l'hi han fet la caseta a canvi dels favoritismes al construir un utilisim velodrom que ara només serveix per fer concerts (o ni això). Reagrupament: Vale, no es corrupció, pero em sembla una pallassada dir als Matins de TV3 davant el Cuni que el president del Barça es més important que el president de la Generalitat. Paraules del Doctor Carretero. Total: Que fer si no vols votar cap partit politic tocat de ple per la corrupció? Votar Cup o Ciutadans! O si ets indepe una nova decepció amb Reagrupament. Així que de nou, a tots els politics.... IRA DE DIOS!!! PUTOS CORRUPTES A LA FOGUERA!!! Sempre ens quedarà el futbol, l'opi del poble. A la droga! | |
| | | Strategos
Nombre de missatges : 97 Fecha de inscripción : 16/08/2009 Edad : 41 Ubicació : Vila del Pingüí
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dj Nov 12, 2009 12:29 am | |
| Benvolguts amics, aquest fil està prenent un rumb magnífic, i m'autoatorgaré l'honor de portar-lo encara més enllà, seguint la millor tradició de les discussions sobre política a la xarxa.
Aquest plantejament de "tot plegat és una merda", "tots són uns corruptes", i en definitiva, les proclames a fer net de forma radical (abans he llegit nosequé d'enviar tots els polítics a la fossa comuna), entronca amb la millor tradició d'aquest païs.
Per una banda, entronca amb els criminals autoproclamats anarquistes que l'estiu de 1936 van perpetrar uns 9000 assassinats a Catalunya, sempre en favor d'un bé superior, és clar. Ells també estaven convençuts que eliminant fisicament a algunes persones (monjes, capellans, petits i grans propietaris, gent de missa, gent de la Lliga, gent sospitosa de tenir simpaties pels franquistes, etc.) feien un món millor. De debó que s'ho creien. Per altra banda, paradoxalment també entronca amb el franquisme, doncs el mateix Francisco Franco tenia com una de les seves divises partidos políticos, ¡jamás! (per no parlar que els de'n Franco també practicaven l'esborrar del món a aquells que creien que hi sobraven).
Més que els polítics corruptes, el que em preocupa més a llarg termini és la capacitat d'indignar-se acríticament. Si, he dit indignació acrítica. Em refereixo a la suma de tota aquesta puresa moral que fa que hi hagi qui s'esquinci les vestidures davant casos com els que s'estan donant, i al mateix temps de la creença en la pròpia superioritat moral, la creença en que un sempre està per sobre d'aquestes coses, que és bo (no com "ells", en aquest cas els polítics), i que les pròpies accions i decisions sempre seran a fi de bé.
Com que tot això sona molt abstracte, permeteu-me l'exemple que la ocasió és mereix. La República de Weimar va ser un caos politicament parlant, en una época d'inestabilitat econòmica i en que les formes d'acció política eren sovint violentes. Hi havia molta gent que també estava indignada amb la classe política, bona gent que només volia el millor pels seus i pel país. Doncs van decantarse per una renovació radical, una alternativa als polítics de sempre. Llàstima que no hi van veure gaire lluny, i es van comportar de forma bastant acrítica, però al cap i a la fi, ells eren millors que els polítics, no podien equivocar-se de tant, no? Bé, segons la historia, hauria estat millor que s'ho haguessin pensat dues vegades abans de clavar-li patada a tot.
Amb tot això no vull dir que s'hagi d'acceptar tot el que passa sense més ni més, però si que cal ser honestos, i ser més crítics no només amb els altres, sinó estar disposat a plantejar-se seriosament fins a on ens pot portar una indignació en principi justa. Perquè quan ens indignem i no ens qüestionem a nosaltres mateixos, llavors és quan les solucions fàcils i màgiques són més temptadores. Llàstima que són falses. | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dj Nov 12, 2009 1:36 am | |
| - Strategos escrigué:
- Perquè quan ens indignem i no ens qüestionem a nosaltres mateixos, llavors és quan les solucions fàcils i màgiques són més temptadores. Llàstima que són falses.
Aquesta ultima frase de Strategos resumeix el seu text. I em serveix per contestar. Primer, estic segur que entens que estigui cabrejat, i com jo, bona part dels ciutadans. A que si? Ara al tema. El que vols dir es que no es pot caure en el radicalisme i les "solucions facils o magiques" que al meu entendre seria anar a buscar els politics a casa seva, treurels al carrer, ruixarlos amb gasolina i encendrels com fogures de Sant Joan. Vale. La veritat es que la idea em sembla atractiva, pero no seria la millor manera, més que res per que despres algú hauria de netejar el carrer. Dons si aquesta no es la solució, quina es? Els mateixos politics son els que han d'arreglar les coses? Repasem els exemples d'avans i com la clase politica arregla els problemes i es neteja la merda: -El tema dels informes: tot i que el govern reconeix que hi ha informes inutils i que això s'ha de millorar, el que han fet es encarregar un altre informe ( ) per que no torni a passar, pero ningú depura responsavilitats. Ni una dimisió. Estem parlant del malvaratament dels calers publics, i segurament amiguisme al encarregar aquests xollos de feines, pero ningú acepta la responsavilitat. Tots estan enmerdats i juguen a deixar passar el temps amb l'esperança que d'aqui uns messos ningú es recordi. Solucions: cap. -Cas Pretoria: A veure que fa Garzon. L'home te tants merders sobre la taula que ja no sap on esta. De moment estan a la presó. Aquí be, pero no ha estat un politic, ha estat un jutge. -Cas Millet. Felix Millet i el seu complice Montull en llivertat. CIU diu que no torna els calers que va rebre del Millet, i Angel Colom, que també va rebre pasta, s'amaga sota les pedres. Cuan es celebri el judici l'home sera massa gran i per raos humanitaries no anira a presó. Amés, van ser els politics que per passotisme va permetre que això passés. Solucions: cap. -Cas Gurtel: Tothom sap que Francisco Camps, l'home dels trajes, esta esquitxat, pero el PP fa dimitir el seu segon i creu que ja esta arreglat. Ens enganyen. Solucions: Cap de turc. -Tema Velodrom: Crec que esta pendent de judici. No hi tinc cap fe. Strategos: On son les solucions politiques? Si els politics no les possen, algú proposarà altres solucions, encara que siguin temptadores pero falses, com dius. Uns per corruptes, altres per mirar a un altre banda... IRA DE DIOS, dos manas blancs i dos incolors. PD: De veritat que per primer cop a la meva vida, si ara hi hagués eleccions, no sabria a qui votar. Per que he perdut la confiança en tots. | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dj Nov 12, 2009 9:47 am | |
| Vàries coses: 1. Ens estem desviant del fil del post. Tot i que a mi ja em va bé, sempre he defensat que s'hauria de parlar més de política, amb respecte per l'altri, com a mesura per a treure-li ferro i fer-ne quelcom més quotidià. Els catalans tenim una paraula molt maca, que és "enraonar" que fem servir molt poc. 2. - Draco escrigué:
- ...
Reagrupament: Vale, no es corrupció, pero em sembla una pallassada dir als Matins de TV3 davant el Cuni que el president del Barça es més important que el president de la Generalitat. Paraules del Doctor Carretero. ... És lamentable que sigui així, i fa mal, però és que no és veritat? Les paraules d'en Carretero no anaven a desprestigiar la figura del President, sinó a criticar-ne la rellevància. El President de la Generalitat de Catalunya, avui dia, és irrellevant internacionalment. 3. - Draco escrigué:
- ...
Total: Que fer si no vols votar cap partit politic tocat de ple per la corrupció? Votar Cup o Ciutadans! O si ets indepe una nova decepció amb Reagrupament. ... Com sentin els de la CUP que els compares amb Ciutadans... :lol 4. - Draco escrigué:
- ...
Sempre ens quedarà el futbol, l'opi del poble. A la droga! ... Si ens posem així, també tens el Sálvame... | |
| | | Strategos
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dv Nov 13, 2009 11:12 am | |
| És cert que un dels problemes de la democràcia parlamentària (que és l'única que funciona a nivell més gran que un poble de 100 habitants) és que les regles de funcionament les tracen aquells que són més directament afectats per aquestes regles, és a dir els representants electes. Està clar que per molt que diguin, és improbable que els legisladors facin unes regles que restin poder als partits polítics, quan ells formen part d'aquests partits. Això només és possible quan l'alternativa és pitjor, quan hi ha una amenaça en comparació a la qual perdre poder és un mal menor. Un exemple seria si sorgeix algun salvapatries populista a lo Adolf (Godwin! Godwin! ), i segons com ni així... Jo tampoc entenc aquest escandalitzar-se tant pels afers de corrupció. Tenint en compte que és una mena de mantra popular el "tot els polítics són uns lladres", l'únic que han fet tots aquests casos es fer sortir per les noticies una cosa que ja tothom dóna per suposada de base. D'acord, no és el mateix pensar quelcom en abstracte i que t'ho posin als morros. Per la meva experiència i trajectòria, he vist d'aprop gent que es dedica a la política, i crec que en tots els partits hi ha gent que creu en el projecte, en les idees, i en treballar en favor del bé comú (evidentment, cadascú segons les seves idees del que és el bé comú). Hi ha males peces també, però com a tot arreu. El que fa mal és que realment NO és incompatible la voluntat de governar bé i la de prosperar a títol personal. Això sona molt animal, però és així. Per exemple, un alcalde pot ser molt actiu, treballar molt pel seu poble, fer-lo capdavanter en moltes coses, i a la vegada estar beneficiant-se. Si instal·la un parc eòlic, du a terme un gran projecte d'energies renovables, fent aquest hipotètic poble més sostenible mediambientalment... però i si aquests molins els posa en terrenys de la seva propietat (o del seu cunyat)? No estic dient que sigui ideal ni que s'hagi de permetre lliurement, però si que vull exemplificar que els mateixos polítics que es muntent "trapicheos" són els que defensen unes idees i un projecte. Que sovint no hi ha uns malvats que es dediquen a robar mentre uns purs abanderen la causa. Moltes vegades són la mateixa persona. Va amb el pack. Contradictori? No, simplement és la natura humana. Siguem honestos: tots anem de bones persones, però tots fem les pirules que podem. Tots intentem que el lampista no ens cobri l'IVA, o fer alguna manegada per pagar menys impostos. Qui diu que no és que no en té l'oportunitat i llavors fa com la guineu, que troba verd el raïm. Doncs a tots els nivells igual. I el que passa amb els polítics és que la gent els exigeix més puresa moral de la que té qualsevol persona. El meu consell pel Draco és simplement suposar que si tots roben, llavors això posa el comptador a zero, i que els pot comparar com si cap robés. De totes maneres, jo no veig tant malament la opció de Reagrupament. Una colla d'eixelebrats, si, però venen de ERC, és el que hi ha. Si segueix sent tant exigent i esquinçant-se les vestidures, sempre queda l'opció de no anar a votar, però com deia Joan Fuster, la política o la fas o te la fan. | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dv Nov 13, 2009 5:32 pm | |
| Galceran, et veig escrivint articles als diaris de llarga tirada en la seva secció de politica. Has pensat en dedicarte a això?
Esta molt be el que dius, pero tampoc ofereixes solucions. El que vens a dir es que hi ha politics corruptes per que està en la condició humana, que no hi ha res a fer. I jo, com idealista que soc, no em conformo. No crec que tots els sers humans ens corrompisim al tocar el poder. Crec sincerament que hi ha gent inmune a això, i es aquesta gent la que ens ha de manar. Ha d'haber alguna manera de purgar els febles d'esperit de la politica. Potser un test psicotecnic? No es cap bestiesa. Si els fan per entrar a treballar en algunes empreses, també en poden fer al agafar un carrec de responsavilitat.
El cas es que fliparem tots amb la participació a les proximes eleccions. I sentirem la cançoneta de cada cop que això pasa: "Ens hem de replantejar les raons de la baixa participació, i del distanciament dels politics i el poble", estic fart de sentir sempre del mateix. No fa falta tenir carrera per saber els motius: corrupció, enrriquiment personal, el xollo de ser politic. I sino que l'hi diguin a Duran Lleida, que es fa un fart de parlar a les butaques buides del congrés. Senyors! Que si jo faig campana a la feina em foten al carrer! Que si em pillen roban un portatil de la oficina em cau el pel! Els politics estan per servir al poble, i a vegades sembla que això sels oblida.
Com diu el Titot: Si el sistema es penja, s'ha de reiniciar. | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dv Nov 13, 2009 6:12 pm | |
| - Draco escrigué:
- Galceran, et veig escrivint articles als diaris de llarga tirada en la seva secció de politica. Has pensat en dedicarte a això?
Realment argumenta i escriu molt bé. - Draco escrigué:
- Esta molt be el que dius, pero tampoc ofereixes solucions. El que vens a dir es que hi ha politics corruptes per que està en la condició humana, que no hi ha res a fer. I jo, com idealista que soc, no em conformo. No crec que tots els sers humans ens corrompisim al tocar el poder. Crec sincerament que hi ha gent inmune a això, i es aquesta gent la que ens ha de manar. Ha d'haber alguna manera de purgar els febles d'esperit de la politica. Potser un test psicotecnic? No es cap bestiesa. Si els fan per entrar a treballar en algunes empreses, també en poden fer al agafar un carrec de responsavilitat.
Estic d'acord fins a cert punt. També està en la naturalesa humana fornicar i no ho fem a qualsevol lloc ni a qualsevol hora.... Bé, ehem, potser si hehehe... però el que vull dir és que existeix un codi moral i ètic que et dicta el que està bé i el que no. I aquí bé el problema: avui dia el nivell d'aquest codi és mooolt baix. Difereixo amb en Draco en una cosa: Tots som corruptibles. Tothom, ja sigui sota unes certes condicions (baixesa moral, pobresa, por, desequilibris emocionals provocats per una guerra) o perquè senzillament és així de malparit, pot estafar, robar, matar o violar algú altre. El que importa és que hi hagi mecanismes en la nostra societat per a evitar aquesta xacra. I avui dia, no són suficients i ha quedat palés. - Draco escrigué:
- El cas es que fliparem tots amb la participació a les proximes eleccions. I sentirem la cançoneta de cada cop que això pasa: "Ens hem de replantejar les raons de la baixa participació, i del distanciament dels politics i el poble", estic fart de sentir sempre del mateix. No fa falta tenir carrera per saber els motius: corrupció, enrriquiment personal, el xollo de ser politic. I sino que l'hi diguin a Duran Lleida, que es fa un fart de parlar a les butaques buides del congrés. Senyors! Que si jo faig campana a la feina em foten al carrer! Que si em pillen roban un portatil de la oficina em cau el pel! Els politics estan per servir al poble, i a vegades sembla que això sels oblida.
Et recordo que hi ha dos partits (o hi haurà) que abans de esclatés tot això, ja havien jugat fort per la Regeneració de la Democràcia. Dos partits que proposen mesures per aplicar-les en aquest sentit. No perquè siguin una colla de ben-parits, els més macos i els millors del món, sinó perquè volen posar fre a tot això amb idees concretes: Limitació de mandats, no més polítics "multi-tasca", que els càrrecs públics cobrin el mateix que a la feina anterior, apartar els que han fet carrera dins del partit, etc, etc... Ara bé, si després de proposar tot això algú prefereix quedar-se a casa practicant el sillón-ball (i això no ho dic per ningú), em sembla molt bé, però si no ho ha intentat, que després no es vingui queixant... - Draco escrigué:
- Com diu el Titot: Si el sistema es penja, s'ha de reiniciar.
Molt bona i també hi estic d'acord. Però esbrina perquè s'ha penjat, perquè si és el hardware (RAM, disc dur) enlloc del software (windows) i està igual que estava, se't tornarà a penjar quan el reiniciïs. O el que és el mateix, i parafrasejant Einstein: "Si fas sempre el mateix, sempre obtindràs els mateixos resultats" | |
| | | Logan
Nombre de missatges : 500 Fecha de inscripción : 15/08/2009 Edad : 46
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dv Nov 13, 2009 6:14 pm | |
| - Cita :
- Com diu el Titot: Si el sistema es penja, s'ha de reiniciar.
No hi estic d'acord. Si el sistema es penja, s'ha de cambiar de sistema operatiu, o s'ha d'instal.lar un pedaç que solucioni les causes per les quals el sistema es penjava. De lo contrari, el sistema tornarà a penjar-se en el futur, i no haurem sol.lucionat res. La meva aportació personal a aquest tema apassionant: 1. Als polítics, com a representants del poble, garants de la democràcia, i gent a la que votem per a que es mengin el marró d'organitzar la societat per a que nosaltres no tinguem que preocupar-nos, sel's ha d'exigir un grau de responsabilitat superior al del ciutadà típic. No es pot justificar ni treure importància als casos de corrupció dient que son fruit de la flaquesa moral innata de l'èsser humà. De la mateixa manera que el director d'una empresa ha de carregar amb una major responsabilitat que la que té l'operari d'una cadena de muntatge. 2. Per a posar fré a la inevitable corrupció que té lloc en qualsevol organització on els seus integrants poden acumular qualsevol tipos de poder, existeixen tot tipus de mecanismes: codis de comportament intern, la mateixa llei que tipifica els actes de corrupció com a delictes i s'encarrega de perseguir-los i castigar-los... Si ens sembla que en els partits polítics la corrupció impera per totes bandes, el que hem de demanar és que facin més estrictes aquests mecanismes de control intern. Tirant-ho tot per terra no sol.lucionem rés. 3. Queixar-se de que actualment la corrupció és superior a la que hi havia en temps passat em recorda a aquella frase de: "Esto con Franco no pasaba!". Per desgràcia, sí que passava, simplement no t'enteraves. El fet de que els casos de corrupció es facin públics és una prova de que el sistema, en últim termini, funciona. Serà lent, serà ineficient, i tindrà errades... però al final els casos de corrupció acaben sent descoberts. Si realment el sistema estigués podrit fins a la mèdul.la, no hi hauria corrupció. És a dir, si que n'hi hauria, però nosaltres no en tindriem ni idea perque s'encarregarien de tapar-ho tot. 4. - Cita :
- No crec que tots els sers humans ens corrompisim al tocar el poder.
Poso en dubte la incorruptibilitat d'alguns éssers humans. Hi ha algú en aquest forum que mai s'hagi descarregat un MP3, pel.lícula, llibre en PDF per vies paralegals? Doncs això és il.legal. Una altra cosa és que la nostra actuació sigui justificada perque adquirir aquests productes per via legal implica: A) pagar un preu que és un robatori a ma armada, i/o B) adquirir-lo amb una qualitat qüestionable; però el cas és que ens han posat a l'abast una manera d'adquirir de manera il.legal un producte, i nosaltres no em dubtat gaire en aprofitar-la. - Cita :
- Potser un test psicotecnic? No es cap bestiesa.
Ho sento, Draco, però sí que ho és. L'únic que ha de fer una persona corrupte per a poder superar aquest pressumpte test anti-corruptes és coneixer per anticipat les resposted del test. A menys que cregui's que hi ha una capacitat innata d'incorruptibilitat que no es pot simular, però amb aquest pensament ja ens anem per camins ideològics molt perillosos (aquells que diuen que hi han races que son millor que altres de manera innata, i tal...). A més, dividir a la gent en persones corrompibles i no corrompibles vol dir dividir-ho tot en blanc i negre, sense tenir en compte els grisos. Seguint aquests raonament, cap persona d'aquests forum podria accedir a un càrrec polític, perque som innatament corruptes (ens hem aprofitar d'Internet per a adquirir productes de manera il.legal, és a dir, estem disposats a trencar les lleis quan ens convé). | |
| | | skelos
Nombre de missatges : 18 Fecha de inscripción : 01/09/2009
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dv Nov 13, 2009 11:26 pm | |
| jo la veritat no se perque us sorpren que els polítics robin, això ha sigut sempre i seguira sent així.Però per mi que robin dels nostres impostos no és tan greu com el que exposaré a continuació. Els polítics no tenen poder real, estan condicionats per les empreses multinacionals que son les que mes roben i fan tot el que sigui necessari per guanyar més i més diners de forma especulativa.Els polítics no poden fer res perque son aquestes grans empreses les que financien els seus partits per tant mai miraran pel bé comu dels seus ciutadans vetllaran pels interessos d´aquestes grans empreses.Que alguns polítics roben uns quants milions d´Euros està bé però no es pot comparar amb els milers de milions que roben aquestes empreses a tots nosaltres,ja que si la cosa va malament i anar malament vol dir que tenen menys beneficis, el govern ha d´intervenir i reactivar l´economia amb milers de milion d´euros que curiosament surten dels nostres impostos.Alguns exemples son el santnder que ha guanyat 6000 milion d´euros en el primer semestre, però curiosament semblaba que s´estaban arruinat i q necessitaben els diner perque sinò s´acababa el món, però no ells guanyen i guanyen com mai i si han de fer fora a gent per guanyar més ho faran i si poden pagar 80 centims l´hora a filipines ho faran. Amb això vull dir que els polítics no pinten res o gairebé res.El neoliberalisme és el que té l´únic que importa son els diner i guanyar dia a dia més amb el mínim esforç posible.La veritat és que el nostre vot no serveix per res perque realment no podem decidir en res.Només hi ha una forma de decidir i és si ets accioniste d´una multinacional, per tant si vols votar has de pagar per tant si tens diners podras decidir si ets un grann accionista podras decidir i no pel bé comú precissament sino pel teu propi bé. Així és com està el sistema així que si es vol reiniciar s´ha de fer a nivell mundial i realment no és cosa fàcil per no dir que es gairebé impossible ja que els que manen manen i molt i tenen als politics,siguin quins siguin, al seu costat Per últim volia citar una frase de Keynes diu així: si et dec una lliura tinc un problema, si et dec un milió de lliures el problema el tens tú. | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dl Nov 16, 2009 10:40 am | |
| Abans que res: A ningú li agrada que li diguin que s'equivoca o que diu bajanades. Per tant, a fi i efecte de mantenir una xerrada agradable evitem els atacs als altres o a les seves idees. Podem argumentar molt bé una opinió contraria sense caure en la desqualificació de les opinions d'altri. Tornant al tema, estic molt d'acord amb la majoria del que exposa en Logan. Sobretot quan diu que si aquests escàndols surten a la llum és perquè el sistema funciona millor que abans. Per tant, fent un símil en medicina: podem concloure que el diagnòstic ha funcionat, ara només cal que funcioni el tractament. Que és precisament el que estàvem tractant: com que no som incorruptibles, necessitem mecanismes per a evitar aquest problema. Jo ja n'he dit uns quants: - Cita :
- Limitació de mandats, no més polítics "multi-tasca", que els càrrecs públics cobrin el mateix que a la feina anterior, apartar els que han fet carrera dins del partit, etc,
Tenim altres idees i sabem com dur-les a terme? Pel que fa al poder real dels estats sobirans i de les empreses, estic d'acord amb Skelos tot i que jo hi veig alternatives. M'explicaré: La rellevància de qualsevol govern ha quedat palesa molts cops, davant de conflictes amb empreses multinacionals, i si ens posem a nivell autonòmic (o colonial, com vulgueu) encara pitjor. Recordeu aquell dia que el President Montilla va anar al Japó, per assegurar que Sony mantindria la planta de Viladecavalls intacta? Per a que no acomiadèsin a ningú? Li van prometre que no hi hauria reestructuració de personal i al dia següent anunciaven l'acomiadament de no-se-quants treballadors (això em recorda la conversa sobre la importància del President del Barça i del President de la Generalitat, però era un altre tema). Això només és un exemple, per tant tenim una crisi de poder. Per què? Molt senzill (al meu entendre) les empreses s'han internacionalitzat i els governs no a nivell governamental europeu, americà o asiàtic això sembla (si em permeteu) "can pixa". No podem articular ni una miserable llei mediambiental (a efectes pràctics, és el que és el Protocol de Kyoto) ni molt menys saber on ven les armes cada país, ni "controlar" el flux de capital monetari entre països per a evitar que una crisi hipotecària d'una nació en concret n'acabi afectant a 25 més... Sol·lució: restaurar el poder dels nacions sobiranes davant les empreses. Al cap i a la fi, els governs els vota la gent i tenen com a finalitat garantir el benestar dels seus ciutadans (se suposa i si no, la gent els acaba fotent fora del poder). Les empreses tenen com a finalitat donar beneficis. Compte! Que està molt bé! Aquestes empreses mouen el capital i generen riquesa, però no són (sobretot les multinacionals) controlables fàcilment pel "poble". Sé que el que he dit no agradarà a alguns. Uns trobaran que la ineficàcia dels governs és una mostra més de que el sistema que funciona és el neoliberal i s'escudaran en dades econòmiques. Altres esmentaran els excessos del l'empresari privat i els desequilibris que aquest genera socialment si no està sota control. Totalment d'acord amb tots dos posicionaments i tots coincidireu amb mi, espero, que un poder polític governamental ben gestionat i elegit pel poble, és la millor forma de fer que la nostra societat prosperi amb l'ajuda, això si, de tots els agents socials. Uf, perdoneu-me... quin totxo que m'ha sortit... | |
| | | Strategos
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dl Nov 16, 2009 3:10 pm | |
| - Cita :
- Sol·lució: restaurar el poder dels nacions sobiranes davant les empreses.
Tot això està molt bé, però com? Com més lleis es facin per controlar les empreses, més números hi ha que les mencionades transnacionals fotin el camp... | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dl Nov 16, 2009 3:34 pm | |
| Ens estem desviant del tema: la corrupció politica. | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dl Nov 16, 2009 4:02 pm | |
| - Strategos escrigué:
-
- Cita :
- Sol·lució: restaurar el poder dels nacions sobiranes davant les empreses.
Tot això està molt bé, però com? Com més lleis es facin per controlar les empreses, més números hi ha que les mencionades transnacionals fotin el camp... Si t'he entès correctament, m'estàs dient: "si però elles tenen el poder de marxar i deixar-nos amb el cul a l'aire!" I jo afegeixo: deixen el govern amb el cul a l'aire perquè aquest té uns deures amb els ciutadans però les empreses no i aquesta diferència fa que juguin amb avantatge. Això, crec jo, és precisament el que hem de sol·lucionar. Hi estem tots d'acord, oi? Què podem fer? Doncs (des de la meva humil opinió de no-legislador) podem, per exemple, afegir una llei sobre la protecció dels drets dels treballadors a l'estranger, impedint la importació de matèries/productes que no garanteixin uns mínims per a la gent que treballa en aquestes empreses. Si aquesta llei fos a nivell europeu, tindria un efecte econòmic considerable... L'altra possibilitat seria donar responsabilitats socials a les empreses, un camí interessant però que no m'acaba d'agradar, atès que com que jo no escolleixo el meu Director d'Enginyeria, no m'agradaria que ell prengués decisions sobre la meva cobertura sanitària. - Draco escrigué:
- Ens estem desviant del tema: la corrupció politica.
De fet, el tema era " Noves cartes de magic" hehehe... però tens raó Draco. Tornem a tema: - Cita :
..., estic molt d'acord amb la majoria del que exposa en Logan. Sobretot quan diu que si aquests escàndols surten a la llum és perquè el sistema funciona millor que abans. Per tant, fent un símil en medicina: podem concloure que el diagnòstic ha funcionat, ara només cal que funcioni el tractament. Que és precisament el que estàvem tractant: com que no som incorruptibles, necessitem mecanismes per a evitar aquest problema. Jo ja n'he dit uns quants: - Cita :
- Limitació de mandats, no més polítics "multi-tasca", que els càrrecs públics cobrin el mateix que a la feina anterior, apartar els que han fet carrera dins del partit, etc,
Tenim altres idees i sabem com dur-les a terme? Us sembla encertat el diagnòstic? Us semblen bé aquestes idees per a evitar la corrupció? En teniu d'altres? | |
| | | Strategos
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dl Nov 16, 2009 4:19 pm | |
| - Connor escrigué:
Què podem fer? Doncs (des de la meva humil opinió de no-legislador) podem, per exemple, afegir una llei sobre la protecció dels drets dels treballadors a l'estranger, impedint la importació de matèries/productes que no garanteixin uns mínims per a la gent que treballa en aquestes empreses.
Una idea interessant, però així d'entrada li veig un parell de problemes grossos: a) Fent això t'imagines que perjudiques a la megatransnacional, però també rebrien molt les empreses estatals que tenen part de la seva producció deslocalitzada, i quan es deslocalitza, es fa precisament per aprofitar que en altres països les condicions laborals són més laxes, o simplement els salaris més baixos. b) El perjudicat final seria el consumidor, ja que els preus de molts bens de consum (produïts a l'estranger) s'incrementarien de forma notable. No tinc molt clar que la població en general ho valorés positivament... - Connor escrigué:
Limitació de mandats, no més polítics "multi-tasca", que els càrrecs públics cobrin el mateix que a la feina anterior, apartar els que han fet carrera dins del partit, etc, No pots pretendre que un càrrec públic cobri el mateix que a la feina anterior (això només ho feien els del PSUC, i mira com han acabat), simplement perquè la responsabilitat ha d'anar parell amb el sou. Sobretot tenint en compte que en el sector públic els sous directius són baixíssim comparats amb els del sector privat. I al revés, no et sembla que per evitar temptacions els càrrecs públics han de tenir un sou elevat? Què vol dir que un polític és multi-tasca?, i sobretot, què vol dir "apartar els que han fet carrera dins el partit? i qui els ha d'apartar? | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dl Nov 16, 2009 5:35 pm | |
| - Strategos escrigué:
- Una idea interessant, però així d'entrada li veig un parell de problemes grossos:
a) Fent això t'imagines que perjudiques a la megatransnacional, però també rebrien molt les empreses estatals que tenen part de la seva producció deslocalitzada, i quan es deslocalitza, es fa precisament per aprofitar que en altres països les condicions laborals són més laxes, o simplement els salaris més baixos. Fixa't que jo no he dit res sobre salaris, sinó de garantir uns mínims sobre garantia social. Sobre aquests mínims, per exemple, jo trobaria malament que fessin treballar 12, 14 ó 16 hores a la meva mare. Suposo que la majoria de vosaltres pensarà igual, i un xinés també. - Strategos escrigué:
- b) El perjudicat final seria el consumidor, ja que els preus de molts bens de consum (produïts a l'estranger) s'incrementarien de forma notable. No tinc molt clar que la població en general ho valorés positivament...
Tens tota la raó. La persona és intel·ligent però la massa som un ésser estúpid i poruc, això tots ho sabem. Altrament... que pugen els preus? Perfecte. Potser així tornarem als vells costums de: - Arreglar els electrodomèstics quan s'espatllin, enlloc de comprar-ne un de nou a la primera de canvi. - No regalar mòbils als nous clients de la nostra companyia telefònica. Emprar les rebaixes en les tarifes, els packs d'estalvi i altres mesures creatives per a captar nous clients. - Etc, etc... Us heu parat mai a pensar el malbaratament de recursos que suposa no dur a terme els exemples anteriors? - Strategos escrigué:
- No pots pretendre que un càrrec públic cobri el mateix que a la feina anterior (això només ho feien els del PSUC, i mira com han acabat), simplement perquè la responsabilitat ha d'anar parell amb el sou. Sobretot tenint en compte que en el sector públic els sous directius són baixíssim comparats amb els del sector privat. I al revés, no et sembla que per evitar temptacions els càrrecs públics han de tenir un sou elevat?
Si hi existís una quantitat màxima, una línia vermella, a partir de la qual els "corruptibles" deixessim de tenir temptacions d'estafar hi estaria d'acord. Malauradament la nostra cobdícia no té límits i aquest procediment no serviria per a satisfer les nostres ànsies econòmiques. Exemple: Fèlix Millet junior. A més, per a mi, ésser el cap d'un govern, un ministre, un alcalde... és un càrrec que té (o hauria de tenir) un poder polític que s'hauria d'emprar pel bé dels ciutadans. Per tant, no ha de ser una feina comparable amb ésser President de la Nuka-Cola o de qualsevol empresa: - "Mira, de President de la Colònia Autònoma de Polònia em paguen 95.000 €, en canvi, els de la Nuka-Cola, només 66.000... babaus! Me'n vaig amb els polacos!" És a dir, formar part de la classe política i estar al servei del teu país ha de ser un orgull no una feina per guanyar-te la vida o enriquir-te. - Strategos escrigué:
- Què vol dir que un polític és multi-tasca?, i sobretot, què vol dir "apartar els que han fet carrera dins el partit? i qui els ha d'apartar?
Polítics multi-tasca, són aquells que tenen x títols (entenem-nos: x > 5) i malgrat no cobrar per tots ells se suposa que duen a terme totes aquestes tasques. Amb tanta acumulació de feina dubto molt (i no sóc l'únic) que puguin administrar-se el temps per a tantes responsabilitats i que puguin exercir bé els càrrecs que els pertoquen, per tant, s'haurien de repartir millor i evitar-ne la conglomeració. I si resulta que no és tanta la feina, que un càrrec representa només dues hores de feina, cap problema! Aleshores vol dir que ens sobren càrrecs i que agrupant-los tots en un de sol, ens estalviarem diners dels ciutadans. Per exemple: No pot ser que la Primera Dama de Catalunya, cobri anualment en concepte de dietes més que el meu sou base!!! Sobre els que fan carrera dins d'un partit: Mira, puc entendre que un alcalde passi a President de la Diputació, i d'aquí potser a Conseller. Però anar escalant com (i ja em perdonareu) una sargantana durant tota la seva vida... ho trobo, com a mínim, perillós per a l'ego d'aquella persona. Que n'hi ha que mantindran el cap seré i faran una bona tasca en tots els nivells? Absolutament d'acord, però a la majoria se'ns pujarien els fums i acabaríem confonent l'Ajuntament (per exemple) amb casa nostra. Tampoc és normal o democràticament poc higiènic, que una persona arribi a assolir un càrrec públic havent treballat només en un partit polític que és precisament en el que milita, casualitats de la vida... I qui els ha d'apartar? Al meu parer, una nova llei catalana de càrrecs públics amb tots els seus articles, incloent-hi el d'incompatibilitat de càrrecs. | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dl Nov 16, 2009 8:19 pm | |
| Totalment d'acord amb Connor. La senyora del President Montilla te una quinzena de carrecs, qui sap si algun d'ells es en patronat del Palau de la Musica. Si, aquests que han dimitit ara per que no van veure que tenien una xarcuteria a casa. Es normal que pasi si aquesta genteta es reunia cada 6 o 12 messos, i cuan ho feien es dedicaven a endrapar i beure bon vi.
Em sembla indignant la actitud de la gent que ens representa avui dia, ja no son els idealistes pots-regim, ara son uns mangantes, o en el millor dels casos uns trepas més o menys honrats, que només pensen en el seu enrriquiment personal amb el menor esforç posible. Cuan parlem de absencia lavoral els politics son uns mestres, gaudeixen de unes dietes que son un xollo, parlem d'una gent que "treballa" uns pocs anys i després gaudeix de una pensió de per vida per viure a cos de rei.
A mi m'agradaria uns politics que fosin autentics idealistes, de conviccions fermes, que realment volguesin treballar pel poble sense esperar enrriquirse. Si això es imposible, endavant amb l'abstenció. I si a les proximes eleccions vota un 30% del cens em donarà igual. La pena es que ni així s¡ s'adonaran de com l'estan cagant. | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 17, 2009 11:40 am | |
| - Draco escrigué:
- A mi m'agradaria uns politics que fosin autentics idealistes, de conviccions fermes, que realment volguesin treballar pel poble sense esperar enriquirse.
En això, crec que tots estem d'acord amb tu. - Draco escrigué:
- Si això es imposible, endavant amb l'abstenció. I si a les proximes eleccions vota un 30% del cens em donarà igual. La pena es que ni així s¡ s'adonaran de com l'estan cagant.
T'agradaria viatjar en un vaixell on el capità dóna ordres equivocades i els mariners i oficials enlloc discrepar i proposar, callen i no foten res? Estic convençut que el vaixell s'enfonsarà i no sols s'ofegarà el capità, els mariners també. En canvi amb un petit motí (quan les coses no es poden canviar fàcilment per vicis de sistema) amb una idea solida i amb alternatives al darrere podrem salvar la Bounty. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic | |
| |
| | | | Noves cartes de magic | |
|