La Crida Fòrum de l'associació de joves La Crida |
|
| Noves cartes de magic | |
| | |
Autor | Missatge |
---|
Strategos
Nombre de missatges : 97 Fecha de inscripción : 16/08/2009 Edad : 41 Ubicació : Vila del Pingüí
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 17, 2009 12:31 pm | |
| - Connor escrigué:
- Draco escrigué:
- A mi m'agradaria uns politics que fosin autentics idealistes, de conviccions fermes, que realment volguesin treballar pel poble sense esperar enriquirse.
En això, crec que tots estem d'acord amb tu.
Doncs jo no hi estic d'acord. Gens ni mica. Concretament, aquesta mena de persona que descriu el Draco em fa POR, molta POR. L'Adolf era un idealista de conviccions molt fermes, i certament va treballar pel poble, segons la seva pròpia idea de què era treballar pel poble. El mateix podriem dir de líders com Stalin, Mao, o Pol Pot. I precisament, la gent que vol polítics irreals com els que demaneu és la gent més susceptible de ser engalipada per populistes salvapàtries. No crec en els messies ni en els visionaris, només en persones amb defectes que acompanyin els seus merits. Un polític és una persona, i per tant en la seva tasca es barrejaran les ganes de fer bé la seva feina (governar bé d'acord amb les seves idees) amb les de prosperar a títol personal, i amb això no vull dir necessàriament enriquir-se, pot ser obtenir prestigi, reconeixement... I a mi em sembla natural. Si algú us convenç de que només vol servir... és que us heu deixat enganyar. | |
| | | Connor
Nombre de missatges : 170 Fecha de inscripción : 16/08/2009 Edad : 42
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 17, 2009 1:12 pm | |
| - Strategos escrigué:
- Doncs jo no hi estic d'acord. Gens ni mica. Concretament, aquesta mena de persona que descriu el Draco em fa POR, molta POR. L'Adolf era un idealista de conviccions molt fermes, i certament va treballar pel poble, segons la seva pròpia idea de què era treballar pel poble. El mateix podriem dir de líders com Stalin, Mao, o Pol Pot.
El problema de Hitler no va ser que els alemanys el votessin sinó que el sistema no fos capaç de detectar quina mena de polítiques volia dur a terme el Führer i els alemanys no el jutgessin basant-se en això. - Strategos escrigué:
- I precisament, la gent que vol polítics irreals com els que demaneu és la gent més susceptible de ser engalipada per populistes salvapàtries. No crec en els messies ni en els visionaris, només en persones amb defectes que acompanyin els seus merits.
Jo, d'entrada, crec en totes les persones. Crec que tothom té un cromosoma "de la bona intenció" i, per tant, que les persones hem de confiar les unes en les altres. Si no, no anirem enlloc. Ara bé, hem de tenir les contramesures adients per a evitar mals majors si resulta que la persona no era de confiança. I el sistema polític, també les ha de tenir. - Strategos escrigué:
- Un polític és una persona, i per tant en la seva tasca es barrejaran les ganes de fer bé la seva feina (governar bé d'acord amb les seves idees) amb les de prosperar a títol personal, i amb això no vull dir necessàriament enriquir-se, pot ser obtenir prestigi, reconeixement... I a mi em sembla natural. Si algú us convenç de que només vol servir... és que us heu deixat enganyar.
Estic d'acord. A moltes persones els agradaria treballar pel seu país i ésser reconeguts per això. Jo mateix, per exemple. Però no parlàvem d'això. Estàvem parlant de persones que se sentin orgulloses de treballar pel seu país, per patriotisme, alhora que mantenen els sous que tenien a les feines anteriors mentre duri la seva tasca pública. Reconeixement i prestigi no van lligats a la pasta que cobres. O si més no, no hauria de ser així. | |
| | | Draco
Nombre de missatges : 255 Fecha de inscripción : 31/08/2009 Ubicació : Kulthea
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 17, 2009 2:58 pm | |
| - Strategos escrigué:
- Connor escrigué:
- Draco escrigué:
- A mi m'agradaria uns politics que fosin autentics idealistes, de conviccions fermes, que realment volguesin treballar pel poble sense esperar enriquirse.
En això, crec que tots estem d'acord amb tu.
Doncs jo no hi estic d'acord. Gens ni mica. Concretament, aquesta mena de persona que descriu el Draco em fa POR, molta POR. L'Adolf era un idealista de conviccions molt fermes, i certament va treballar pel poble, segons la seva pròpia idea de què era treballar pel poble. El mateix podriem dir de líders com Stalin, Mao, o Pol Pot.
Mol injust. Hi ha altres noms que podriem ficar a la llista de politics de conviccions, que treballen pel poble i sense voler enrriquirse. Que tal Ghandi? Nelson Mandela? O encara que no fos politic, Teresa de Calcuta entra en la categoria. Convicció i honestedad no significa genocidi i dictadura. | |
| | | Strategos
Nombre de missatges : 97 Fecha de inscripción : 16/08/2009 Edad : 41 Ubicació : Vila del Pingüí
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 17, 2009 5:06 pm | |
| - Draco escrigué:
- [
Mol injust. Hi ha altres noms que podriem ficar a la llista de politics de conviccions, que treballen pel poble i sense voler enrriquirse. Que tal Ghandi? Nelson Mandela? O encara que no fos politic, Teresa de Calcuta entra en la categoria. Convicció i honestedad no significa genocidi i dictadura. N'estàs segur d'això que dius? Saps prou d'aquests personatges per poder posar-los com exemple? Vull dir que a pesar de que a llarg termini el que van fer es valora com a positiu, estic segur que si anessim seguint les seves accions detalladament, el que feien quan estaven "en actiu" probablement seria debatible. Precisament crec que persones tant exigents com tu no haurien aprovat a Gahndi o a Mandela durant els seus anys d'activitat, precisament perquè exercir responsabilitats sovint implica haver de fer compatibles interessos contraposats, i prendre decisions impopulars. I que Mandela no s'enriquís... hauries de veure la de pasta que ha mogut el seu entorn, per no parlar de la seva proximitat a directius de De Beers, la poderosa companyia de diamants. De totes maneres, jo a Catalunya de moment veig a un Josep Anglada. Quan vegis a algun Gahndi o a algun Mandela, m'avises. (El Carod havia de fer aquest paper, no?) | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 17, 2009 5:39 pm | |
| - Strategos escrigué:
- N'estàs segur d'això que dius? Saps prou d'aquests personatges per poder posar-los com exemple? Vull dir que a pesar de que a llarg termini el que van fer es valora com a positiu, estic segur que si anessim seguint les seves accions detalladament, el que feien quan estaven "en actiu" probablement seria debatible. Precisament crec que persones tant exigents com tu no haurien aprovat a Gahndi o a Mandela durant els seus anys d'activitat, precisament perquè exercir responsabilitats sovint implica haver de fer compatibles interessos contraposats, i prendre decisions impopulars. I que Mandela no s'enriquís... hauries de veure la de pasta que ha mogut el seu entorn, per no parlar de la seva proximitat a directius de De Beers, la poderosa companyia de diamants.
Aquí tens part de raó. Ningú és perfecte, però no estem dient que ho sigui. Si no que unes poques persones han fet grans coses a la història i aquestes persones van necessitar el vot de confiança d'una població. Respon-me la pregunta: Pot, la democràcia, permetre's desconfiar de la gent altruista/idealista? Podem fer-ho en aquells que "tenim a sou", pel senzill fet de que els paguem uns calerons? D'acord, la gent és corruptible, però no seria millor i més just, confiar en aquells que demostren voluntat de treballar per la gent perquè s'estimen el país, als ciutadans, mentre mantenim les contramesures "antipopulistes"* que esmentava abans? - Strategos escrigué:
- De totes maneres, jo a Catalunya de moment veig a un Josep Anglada. Quan vegis a algun Gahndi o a algun Mandela, m'avises. (El Carod havia de fer aquest paper, no?)
Crec que ningú podrà avisar-te quan vegi un Ghandi o un Mandela, per què això va sorgint de mica en mica... M'hi jugo el que vulguis que ningú donava un cèntim d'euro (o variants nacionals) per aquesta gent quan van començar la lluita per les seves idees... * La raó de les cometes és que, per definició, no m'agradin els "antis", però no he trobat cap paraula més escaient | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 17, 2009 8:10 pm | |
| - Strategos escrigué:
- N'estàs segur d'això que dius?
Si, aquests son exemples de gent que ha treballat pel poble amb convicció i honestitat. Desconeixia que Mandela estigués forrat, pero no ho trovo malament mentre no hagi comés ilegalitats aprofitant-se del seu càrrec. El que vull dir es que si hi ha gent que es capaç de exercir politica sense quedar corromput pel poder, i que això podria ser detectat amb un test psicotecnic. Pero el drama seria cuan algú que ha treballat tota la vida pel partit i per fi pogués tocar teta, no superés el test. I es per això que no hi ha pebrots. Pero si els policies passen tests, jutges, bombers, totes aquelles profesions que inpliquen responsavilitat, per que no pot haber un test anti-corrupció pels politics? | |
| | | Subi
Nombre de missatges : 46 Fecha de inscripción : 19/08/2009 Edad : 40
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dc Nov 18, 2009 1:36 am | |
| Per fi un tema que m'interessa! Sol·lucións made in Subi:
1.- Tot diputat haurà d'assistir al parlament com si d'una fenia normal es tractés. Si no assisteix s'haurà de presentar el justificant mèdic. --D'aquesta manera respectaran al ciutadà que els ha votat--
2.0 Cap partit polític tindrà dret a posseir diners. 2.1 La seu del partit serà un edifici proporcionat per l'administració, a l'estil dels centres cívics, per entendre'ns. 2.2-Pel que fa a la campanya electoral, l'administració regularà i facilitarà d'una forma igualitària el material de publicitat per tots els partits. --Crec que el pitjor d'un partit polític es que deu diners als bancs, i es crea un llaç de fidelitats erroni, ja que actualment els partits polítics son mes fidels a entitats privades que als ciutadans que els han votat-- 2.3 els soparets que els paguin a la catalana xD
I per evitar la corrupció no hi ha res, ja que tots som corruptes per que la llei ens obliga a actuar d'una manera estranya a l'esperit humà. Només se m'acut una cosa per evitar que la corrupció ens afecti tant. i es suprimint el capitalisme i el "lliure mercat" perdo la lliure explotació tant humana com de bens naturals, i instaurant un sistema democràtic però no monetari. Es a dir que el treballador rep serveis i bens a canvi del seu esforç ja sigui manobra com polític o artista.
Ala que lluevan los tomates! per ser tant surrealista... Una última anotació per als que no creuen en el canvi. Al 1200 creien que les coses no podien canviar i que tot era per designes divins, i mira'ns ara. No pensis igual que ells (encara que no creguis en Deu o variants) no facis cas al que et diuen els de dalt respecte a canviar les coses que no els interessen. | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dc Nov 18, 2009 12:07 pm | |
| - Subi escrigué:
- Per fi un tema que m'interessa!
Sol·lucións made in Subi:
1.- Tot diputat haurà d'assistir al parlament com si d'una fenia normal es tractés. Si no assisteix s'haurà de presentar el justificant mèdic. --D'aquesta manera respectaran al ciutadà que els ha votat--
Ja hauria de ser vigent... - Subi escrigué:
- 2.0 Cap partit polític tindrà dret a posseir diners.
2.1 La seu del partit serà un edifici proporcionat per l'administració, a l'estil dels centres cívics, per entendre'ns. 2.2-Pel que fa a la campanya electoral, l'administració regularà i facilitarà d'una forma igualitària el material de publicitat per tots els partits. --Crec que el pitjor d'un partit polític es que deu diners als bancs, i es crea un llaç de fidelitats erroni, ja que actualment els partits polítics son mes fidels a entitats privades que als ciutadans que els han votat--
Uf... Has estat mai en una taula electoral? Saps la quantitat de partits i partidets que arriben a existir? T'imagines que tots els partits gaudissin de 20 segons fixes de publicitat electoral la televisió? No farien res més! Pensan-t'ho bé, potser és una bona idea... Bromes a part, trobo bé que els partits puguin tenir diners, però crec que l'únic ingrés haurien de ser les quotes de militància, i que aquestes haurien de ser fixades per llei (per exemple: 6€) i res més. Ni donacions, ni fundacions, ni préstecs bancaris. - Subi escrigué:
- 2.3 els soparets que els paguin a la catalana xD
Els soparets que se'ls pagui cadascú de la seva butxaca. - Subi escrigué:
- I per evitar la corrupció no hi ha res, ja que tots som corruptes per que la llei ens obliga a actuar d'una manera estranya a l'esperit humà.
Només se m'acut una cosa per evitar que la corrupció ens afecti tant. i es suprimint el capitalisme i el "lliure mercat" perdo la lliure explotació tant humana com de bens naturals, i instaurant un sistema democràtic però no monetari. Es a dir que el treballador rep serveis i bens a canvi del seu esforç ja sigui manobra com polític o artista. Mmmm... "Sistema democràtic no-monetari"... Rotllo Star Trek? Jo firmo ja, però, com ho organitzem? Com mesures l'intercanvi de bens? Com mesures el cost de fabricar quelcom? Ens endinsem en un terreny molt abstracte, eteri i complex. - Subi escrigué:
- Ala que lluevan los tomates! per ser tant surrealista...
Una última anotació per als que no creuen en el canvi. Al 1200 creien que les coses no podien canviar i que tot era per designes divins, i mira'ns ara. No pensis igual que ells (encara que no creguis en Deu o variants) no facis cas al que et diuen els de dalt respecte a canviar les coses que no els interessen. Certament. Els canvis que s'han produït s'han hagut de pensar primer. No ens ha de fer por debatre, enraonar i proposar. | |
| | | Strategos
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dc Nov 18, 2009 1:01 pm | |
| - Subi escrigué:
Una última anotació per als que no creuen en el canvi. Al 1200 creien que les coses no podien canviar i que tot era per designes divins, i mira'ns ara. No pensis igual que ells (encara que no creguis en Deu o variants) no facis cas al que et diuen els de dalt respecte a canviar les coses que no els interessen. Considerar que els que pensen diferent de tu ho fan perquè "ells" ("els de dalt") els controlen i manipulen és una mica lleig, a part de molt poc honest amb un mateix. Penso el que penso en base a la meva observació de la natura humana i de la història (i a diferència de vosaltes, jo he vist d'aprop i des de dins l'exercici de la política i les persones que el practiquen), no perquè m'ho digui ningú. Alternativament, i posant-nos en aquesta lógica, potser sou vosaltres els manipulats. Potser a "ells", "els de dalt", o whatever, ja els està bé que hi hagi gent tant idealista i utópica com vosaltres, perquè una gent tant "pura" es fastigueja fàcilment, i s'autoexclou de qualsevol via de participació (en Draco diu que està pensant en abstenir-se...) per dedicar-se a parlar d'un món ideal en forums d'internet sense més repercussió. | |
| | | Subi
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dj Nov 19, 2009 12:21 am | |
| primera nota: Strategos que sigui l'últim cop que poses paraules que jo no escric a nom meu, encara que suposo que el que has escrit es una conclusió teva en la lectura del meu text, agrairia que especifiquessis que es la teva conclusió. Aclariré el que vull dir en el paràgraf que en Strategos ha fet referència: Quan dic: - Cita :
- Al 1200 creien que les coses no podien canviar i que tot era per designes divins
em refereixo al conjunt de gent que va viure en aquella época. Quan dic: - Cita :
- i mira'ns ara. No pensis igual que ells
em refereixo a que ells, el conjunt de gent que va viure al 1200 estava segura de que el sistema de govern no podia canviar per que era amb el que van neixer i per tant el de tota la seva vida, amb el pas del temps es fa evident que SI podia canviar i de fet ho va fer com tots sabem. Al dir això parlo del gruix de gent excloent-hi els revolucionaris que evidentment no pensaven igual. Quan dic això: - Cita :
- no facis cas al que et diuen els de dalt respecte a canviar les coses que no els interessen.
Parlo d'una conversa imaginaria entre un camperol i el seu senyor, en la que el camperol l'hi pregunta al seu senyor si les coses no podrien canviar, i evidentment el senyor li diu que no, a que no esbrineu per que?. Doncs al mateix em refereixo a la actualitat, no pots fer cas de la opinió d'algú que treu profit de la seva posició. I com s'ha d'explicar tot, quan dic que no facis cas, es evident que no dic que et posicionis a favor o en contra, vol dir que no facis cas i treguis les teves pròpies conclusions sense deixar-te influenciar. Després d'expressar el perquè de les meves lletres, et demostro Strategos que has tret de context la meva opinió dient que he dit que els que no tenen la mateixa opinió que jo estan manipulats. Trobo la teva argumentació pobre i sense recursos ja que per dir alguna cosa, només t'has limitat a l'últim paràgraf, el menys seriós poder, per extreure una argúcia per invalidar tota la opinió que precedeix al text. M'agradaria saber que en penses de la resta del text, encara que m'agradaria que em responguesis amb el cor a la mà, se per endavant que no serà així, ja que ets un pretendent a xuclar de la gran porca fins que la llet se l'hi esgoti. -> Frase treta de Gladiator! mes o menys no tinc massa memòria. Ara responent a Connor: Per fer publicitat no cal recolzar-se unicament en la plataforma televisiva, tenim pàgines web, facebook, etc.. deixem la tele per programes, documentals i pelis... Per cert. Torbo un malbaratament inútil la pasta que s'inverteix en el bombardeig de pancartes inútils que fa que cada veí visqui al carrer d'ERC o PP o PSC o ICV o IU... - Per que necessita diners un partit polític??? - Cita :
- Connor escrigué
Mmmm... "Sistema democràtic no-monetari"... Rotllo Star Trek? Jo firmo ja, però, com ho organitzem? Com mesures l'intercanvi de bens? Com mesures el cost de fabricar quelcom? Ens endinsem en un terreny molt abstracte, eteri i complex. Jo abans he parlat de treballar a canvi de serveis i bens. aquesta idea pot evolucionar a tenir un sistema de crèdits personals i intransferibles que es reben en funció de la tasca desenvolupada i que és poden canviar per bens de luxe. Seria important que la banca central seguis existint amb diners com l'euro que s'obtindrien d'exportar els bens que es sobre produeixin per tal de comprar aquells que no podem fabricar. | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dj Nov 19, 2009 1:11 am | |
| - Connor escrigué:
- Subi escrigué:
- 2.3 els soparets que els paguin a la catalana xD
Els soparets que se'ls pagui cadascú de la seva butxaca. jajaja exactament el mateix, encara que jo habia sentit que "cadascú paga el seu" també es conegut com pagar "a la holandesa". Estic d'acord en que tant cartell electoral surt car i cansa. I a sobre la majoria son més lletjos Homer Simpson, amb uns caretos que semblen tres d'una peli de terror. Volem politics guapos! Com la nova alcaldesa de Santa Coloma, UE! A aquesta l'hi deixo ser tant corrupte com vulgui! Bona nit! | |
| | | Strategos
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dj Nov 19, 2009 1:19 am | |
| - Subi escrigué:
- primera nota: Strategos que sigui l'últim cop que poses paraules que jo no escric a nom meu, encara que suposo que el que has escrit es una conclusió teva en la lectura del meu text, agrairia que especifiquessis que es la teva conclusió.
Caram, veig que estàs violent últimament. Amenaces de trencar-li les cames al Bis, ara ultimàtums a mi... què serà lo pròxim? I efectivament, era la meva interpretació del teu text. Perquè si el mencionat exemple del 1200 no pretenia ser una analogia, no sé que era. Sobre les anteriors propostes, les de regulació de l'activitat política inclouen algunes idees que trobo interessants, però alhora implicarien un grau de control que no tinc gaire clar que sigui propi d'una societat lliure. Sobre les propostes d'abolició del lliure mercat, crec que són simplement impossibles sense un procés violent i d'imposició, que inevitablement anularia la qualitat democràtica que pretens que el sistema tingui. Pero per favor, no em feu cas. Tot el que he escrit és mentida, doncs està clar que jo soc un de ELLS, i que em mouen interssos ocults. Potser algú podria dubtar-ne, precisament perquè m'he anat distanciant de l'activitat política que m'hauria pogut facilitar xuclar de la mamella del diner públic... però tot és una tapadora. El que trobo preocupant és que no puguis acceptar que algú vegi les coses diferent sense que hi hagi d'haver una motivació específica. Vull dir que em fa la sensació que davant algú que té una perspectiva diferent de la teva (len aquest cas la meva), no acceptes que ho pugui pensar legítimament, sinó que li busques motius ocults (en aquest cas, els meus presumptes interessos en prevendes i càrrecs públics). Això no ho has dit, ho interpreto jo (no fos cas...). | |
| | | Subi
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dj Nov 19, 2009 3:26 am | |
| Ara que ho dius si que estic una mica violent últimament, deu ser cosa del timo de la grip A? - Cita :
- Strategos digué:
Sobre les propostes d'abolició del lliure mercat, crec que són simplement impossibles sense un procés violent i d'imposició, que inevitablement anularia la qualitat democràtica que pretens que el sistema tingui. Va, no cal que sigui un mitja violent... Parlo de convertir l'estat en una gran cooperativa on els integrants reben tot el que necessiten a canvi del seu treball, no es complicat ni violent, seria selecció natural. - Cita :
- Strategos digué:
Sobre les anteriors propostes, les de regulació de l'activitat política inclouen algunes idees que trobo interessants, però alhora implicarien un grau de control que no tinc gaire clar que sigui propi d'una societat lliure. Quines?. Per que tampoc interessa una societat on aprofitar-se dels diners públics sigui tant fàcil o encara pitjor, deure tant al banc que no pugui exercir amb llibertat - Cita :
- Strategos digué:
Pero per favor, no em feu cas. Tot el que he escrit és mentida, doncs està clar que jo soc un de ELLS, i que em mouen interssos ocults. Potser algú podria dubtar-ne, precisament perquè m'he anat distanciant de l'activitat política que m'hauria pogut facilitar xuclar de la mamella del diner públic... però tot és una tapadora. Molt tendre això, si, tens un bon sentit del drama. A veure, deixa de mirar-te al melic, que quan he fet el comentari inicial no estava parlant de tu. Clar que accepto la teva opinió Strategos, però que ni se t'acudeixi que et dongui la raó ni molt menys. Estem en un estat democràtic i espero que ho segueixi sent per molt de temps, però es que de democràcies n'hi ha de molt tipus i de mercats també, ja que al llarg de la nostra era hem viscut dos tipus de diners, no podem negar la possible existència de terceres variants i de que no siguin aptes per aplicarles. - Cita :
- Strategos digué:
El que trobo preocupant és que no puguis acceptar que algú vegi les coses diferent sense que hi hagi d'haver una motivació específica. Vull dir que em fa la sensació que davant algú que té una perspectiva diferent de la teva (len aquest cas la meva), no acceptes que ho pugui pensar legítimament, sinó que li busques motius ocults (en aquest cas, els meus presumptes interessos en prevendes i càrrecs públics). Això no ho has dit, ho interpreto jo (no fos cas...). Però es que no dic que la teva opinió sigui mes o menys correcta, dic que si preguntes a als que estàn al poder actualment evidentment que diran que aquesta és la millor forma de govern que hi ha per que lalalalalalalalala... m'entens ara el que vull expressar? | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dj Nov 19, 2009 9:06 am | |
| I jo que em pensava que soc un idealista! Subi, em superes de molt. Strategos, esta clar que tu ets un d'ELLS. I t'adones del que significa aquesta expresió? ELLS, que estan lluny de NOSALTRES, diu molt de la distancia entre els politics i els ciutadans. Aviat inclós sereu una altre raça, el homo sapies superior. | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dj Nov 19, 2009 11:31 am | |
| Nois que fins ara anàvem molt bé. No esgarriem la cria... Les argumentacions (com els plats de l'Arguiñano) amb fonament i evitem al màxim personificar les nostres opinions.Sino, al final això semblarà el Parlament de Catalunya amb el ja habitual "i tu més" al qual alguns ens tenen acostumats. La idea de que les elits dirigents d'una societat sempre volen mantenir l'statu quo no és nova i no hauria de sorprendre a ningú, la història ho demostra. Ara bé, no em podreu negar que les societats tenen els polítics que es mereixen. Bàsicament perquè o els has votat (ja t'estan bé) o no has votat (t'importa un rave). Després hi ha el vot en blanc, però a la gent li fa mandra anar al col·legi electoral a ficar-lo a la urna. En un altre ordre de coses, també és cert que les iniciatives són les que mouen la societat, les que la fan evolucionar i que no ens hauria de fer por parlar-ne. Amb això estem tots d'acord, oi que si? Anem a veure: - Subi escrigué:
Jo abans he parlat de treballar a canvi de serveis i bens. aquesta idea pot evolucionar a tenir un sistema de crèdits personals i intransferibles que es reben en funció de la tasca desenvolupada i que és poden canviar per bens de luxe. Seria important que la banca central seguis existint amb diners com l'euro que s'obtindrien d'exportar els bens que es sobre produeixin per tal de comprar aquells que no podem fabricar. La base és bona i la comparteixo però el problema no és el sistema, és la mentalitat de la gent. Mentre "tenir" sigui el motor de les nostres vides, la gent voldrà continuar "tenint" el televisor de plasma, "tenint" un cotxe potent, "tenint" un súper-exèrcit de warhammer... Per tant, amb aquesta mentalitat, sempre hi haurà "rics" i "pobres", "els que tenen" i "els que no tenen" el cotxe, el televisor, el súper-exèrcit... Per tant, sempre hi haurà algú que voldrà més. Algú que voldrà el que té l'altre. Enveja. I això acabarà degenerant en un sistema comunista amb tots els efectes negatius inherents. Tornem a la corrupció: - Strategos escrigué:
Sobre les anteriors propostes, les de regulació de l'activitat política inclouen algunes idees que trobo interessants, però alhora implicarien un grau de control que no tinc gaire clar que sigui propi d'una societat lliure. Molt bé, parlem-ne. Quina de les següents no veus que sigui pròpia d'una societat lliure?- Incompatibilitat de càrrecs. - Limitació de mandats. - Remuneració pública segons historia laboral. - Obligatorietat (excepte prescripció facultativa) d'assistir a totes les sessions de l'òrgan pel qual han estat escollits (made in Subi) - Candidats designats per la base de militants i no "a dit" per la cúpula dirigent. (nova) - Personal indefinit i militant d'un partit polític durant més d'x anys no podrà aspirar a tenir un càrrec públic amb el suport d'aquell partit. - Subi escrigué:
- Ara responent a Connor:
Per fer publicitat no cal recolzar-se unicament en la plataforma televisiva, tenim pàgines web, facebook, etc.. deixem la tele per programes, documentals i pelis... Si no fos així, com arribarien a la gent? Si ja costa que la gent s'interessi per la política... només falta treure'ls-hi del televisor! - Subi escrigué:
- Per cert. Trobo un malbaratament inútil la pasta que s'inverteix en el bombardeig de pancartes inútils que fa que cada veí visqui al carrer d'ERC o PP o PSC o ICV o IU...
Estic d'acord amb el tema dels cartells. A Irlanda (la lliure, no la ocupada pels anglesos) ho solucionaven d'una forma força efectiva. Hi havia "localitzacions" per a penjar els cartells dels partits polítics i aquests cartells havien d'anar enganxats a un cartró i lligats amb brides al "punt" escollit. Passades les eleccions es retiraven i el partit que no ho feia: sanció. Les parets estaven molt netes. - Subi escrigué:
- - Per què necessita diners un partit polític???
Per mi és un filtre. Aquells partits amb més militants, tindrien més diners i per tant, podrien fer més actes públics perquè la seves tesis són recolzades per més gent. Altrament hem de cercar una forma diferent de que els partits s'expressin públicament, que es coneguin les seves propostes i si no és en funció de les quotes dels militants, s'haurà de pensar en un mitjà públic o càrrec d'arques públiques i això pot ser demencial d'organitzar (veure comentari sobre el nombre de partits polítics més amunt). - Draco escrigué:
- ...Volem politics guapos! Com la nova alcaldesa de Santa Coloma, UE! A aquesta l'hi deixo ser tant corrupte com vulgui!
Jo em deixaria "corrompre" per ella... | |
| | | Subi
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dl Nov 23, 2009 9:09 pm | |
| A l'Strategos ja no li deu interessar el tema d'aquesta conversa, no ens respon Connor... | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dl Nov 23, 2009 11:41 pm | |
| Aixó pasa cuan tots ja hem dit el que habiem de dir, considerem que l'altre no te raó pero veiem que no el farem cambiar d'opinió, i ja no te sentit seguir la conversa. Així acaven les converses forils. | |
| | | Subi
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 24, 2009 4:22 am | |
| aps es que li habiem fet una pregunta sobre un argument que va donar: - Cita :
- Strategos digué:
Sobre les anteriors propostes, les de regulació de l'activitat política inclouen algunes idees que trobo interessants, però alhora implicarien un grau de control que no tinc gaire clar que sigui propi d'una societat lliure. referint-se a un conjunt de idees. Basicament que quina veia que no encaixava en una societat lliure.. | |
| | | Strategos
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 24, 2009 2:16 pm | |
| Bon intent de reavivar el flame, Subi, però sense que serveixi de precedent en aquest fil, li dono la raó al Draco Però per satisfer la teva curiositat, et diré que la majoria de les mesures que deia el Constantí en realitat s'apliquen en molts països d'una manera o una altra (excepte lo de limitar el temps que es pot ser militant, això és una bestiesa, perquè llavors els partits suprimeixen la militància tal i com l'entenem ara, i tan tranquils; i lo del sou en funció de l'ofici anterior, un altre sinsentido). Al que em referia és a l'esperit de la llei més que al text de la llei. El plantejament és d'una fiscalització i control molt profunds dels partits polítics, que de fet els converteix en organitzacions de segona. Amb aquest esquema, La Crida tindria més drets que un partit polític... Això per una banda. I per l'altra, tinc la profunda sospita que amb un control tant rígid, el partit al poder, al gestionar els instruments de control, ho tindria fàcil per "putejar" als seus adversaris. Però clar, suposo que vosaltres penseu en un món ideal on les mesures de control serien tant perfectes i tant ben pensades que això seria impossible, suposo que ajudat per uns polítics que gracies a perfectissims tests psicotècnics haurien estat filtrats i només quedarien els que fossin persones de bon cor i lliures de temptació... Jo ja he dit el que havia de dir. | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 24, 2009 3:32 pm | |
| Bah! De cualsevol cosa en dius flame! En varies coses estic d'acord amb tu, en altres no, com el tema de les filtracions dels tests, que hauria de ser un organisme independent el que els realitzés. Si, independent, com el Tribunal Constitucional Stretegos, sols espero que cuan CIU guanyi les proximes eleccions (i ho farà) el teu tiet encarregui un informe a La Crida: Ventatges dels jocs de rol, estrategia i simulació. Cobrem 18.000 euros per 6-8 pàgines de text i tots a sopar al Peixerot!
Editat per darrera vegada per Draco el Dt Nov 24, 2009 3:47 pm, editat 1 cop en total | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 24, 2009 3:41 pm | |
| - Strategos escrigué:
- ...
Però per satisfer la teva curiositat, et diré que la majoria de les mesures que deia el Constantí en realitat s'apliquen en molts països d'una manera o una altra (excepte lo de limitar el temps que es pot ser militant, això és una bestiesa, perquè llavors els partits suprimeixen la militància tal i com l'entenem ara, i tan tranquils;... My name is Connor, Bob Sponge Connor. Aquí hi ha hagut un error d'interpretació. Jo no vull limitar el temps de militància. Per mi, com si algú es vol apuntar als 4 anys al Partit per la Legalització de la Marihuana i morir fumant als 90. El que vull evitar (i crec que hem d'evitar) és que una persona entri al govern després d'haver treballat més de la meitat de la seva vida AL PARTIT. Un partit, un país, ha de ser de vocació altruista, no com el Zaplana la voluntat del qual era: "Me metí en política para forrarme". - Strategos escrigué:
- ... i lo del sou en funció de l'ofici anterior, un altre sinsentido)...
Una afirmació sense argumentació no és vàlida. Pregunta: Per què? - Strategos escrigué:
- Al que em referia és a l'esperit de la llei més que al text de la llei. El plantejament és d'una fiscalització i control molt profunds dels partits polítics, que de fet els converteix en organitzacions de segona. Amb aquest esquema, La Crida tindria més drets que un partit polític... Això per una banda.
Primer: La Crida és una associació no un partit. No pots comparar-ho perquè es regeixen per lleis diferents. Segon: Que un partit polític estigui més controlat que una associació, tenint en compte les responsabilitats i els camps d'acció d'uns i altres em sembla molt bona idea. - Strategos escrigué:
- I per l'altra, tinc la profunda sospita que amb un control tant rígid, el partit al poder, al gestionar els instruments de control, ho tindria fàcil per "putejar" als seus adversaris. Però clar, suposo que vosaltres penseu en un món ideal on les mesures de control serien tant perfectes i tant ben pensades que això seria impossible, suposo que ajudat per uns polítics que gracies a perfectissims tests psicotècnics haurien estat filtrats i només quedarien els que fossin persones de bon cor i lliures de temptació...
Jo ja he dit el que havia de dir. No, no l'efectuaria cap govern, sinó la judicatura aplicant unes lleis redactades per Parlament. Judicatura que, per cert, seria autònoma i no designada a dit pels partits polítics com fins ara. @ Draco: Dropo! Capsigrany! Llepacigales! Si contestes l'SMS que t'he enviat, potser, POTSER compto amb tu pel que ja saps... | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 24, 2009 3:51 pm | |
| [quote="Connor]@ Draco: Dropo! Capsigrany! Llepacigales! Si contestes l'SMS que t'he enviat, potser, POTSER compto amb tu pel que ja saps... [/quote] Això de jugar a rol els dijous es ilegal, no? Que treballo per la tarda! I divendres al matí em sona el despertador a les 7. Com vols fer això? Crec que ja estic. | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dt Nov 24, 2009 5:33 pm | |
| - Draco escrigué:
- Connor escrigué:
- @ Draco: Dropo! Capsigrany! Llepacigales! Si contestes l'SMS que t'he enviat, potser, POTSER compto amb tu pel que ja saps...
Això de jugar a rol els dijous es ilegal, no? Que treballo per la tarda! I divendres al matí em sona el despertador a les 7. Com vols fer això?
Crec que ja estic. Doncs aleshores, tenim un problema d'horaris... a veure cap a on equilibra la balança el Tercer en discòrdia... | |
| | | Draco
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dj Nov 26, 2009 8:05 pm | |
| Resucito el fil fent constar que avui els periodistes catalans han fet el que no son capaços els politics: anar a una per l'interes general de Catalunya. Avui, inoperancia politica, i excelencia periodistica.
Que n'aprenguin! | |
| | | Connor
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic Dv Nov 27, 2009 12:21 am | |
| - Draco escrigué:
- ... Avui, inoperancia política, i excelencia periodística.
Que n'aprenguin! Els periodistes han fet bé la seva feina, però és injust que facis pagar justos per pecadors, tot just ara quan sorgeixen noves alternatives en el panorama polític. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Noves cartes de magic | |
| |
| | | | Noves cartes de magic | |
|